המדריך לרץ המתחיל

DI3A4203אתם רואים מסביבכם רצים בכיף, עם חיוך על הפנים ומוסיקה באוזניים. ומתחשק לכם גם.
אבל בכל פעם שאתם מנסים לרוץ אתם מגלים שהפעולה הלכאורה פשוטה הזו לא כל כך קלה, ותוך כמה דקות במקרה הטוב ושניות אם ממש לא קמתם מהכורסא לאחרונה, אתם מוצאים את עצמכם מתנשפים בכבדות, גוררים רגליים כואב לכם בצד ונאלצים לעצור או לעבור להליכה מוקדם בהרבה ממה שתכננתם.
נשמע לכם מוכר?

השבועות הראשונים בנסיונות הריצה לא פשוטים.
אתם מצפים לכיף, לאושר שאתם רואים על פני הרצים שבסביבתכם, וזה לא קורה.
בהתחלה זה קשה, לא נוח, לא זורם.
אבל הבשורות הטובות שלי אליכם הן שאם תעבדו בצורה הדרגתית, תוך הקשבה לגוף בהתמדה ובחיוך – מהר מאוד תגיעו גם אתם למצב שבו אתם נהנים מהריצה ואפילו מחכים לה.
המפתח לעבור את השבועות הראשונים בקלות הוא סבלנות.
דעו שעכשיו קשה, אבל מאימון לאימון קל יותר, ואם תתמידו תרגישו תוך שבועות בודדים שזה בידיים שלכם. זה בר ביצוע.

1. עיבדו לפי תכנית מסודרת, שמשלבת בהתחלה דקות בודדות של ריצה בתוך אימון של ריצה, ולאט לאט עם הזמן תעלו את משך הריצה על חשבון דקות של הליכה.
רוצו לאט. נסו לנשום באופן רגוע תוך כדי הריצה. ככל שתרוצו יותר לאט ככה תוכלו להתמיד בדקות הריצה ותלמדו את הגוף לעבוד נכון בריצה ממושכת.

2. התיחסו אל עצמכם ואל התכנית ברצינות. נסו לא לבטל אימונים, בייחוד לא את הראשונים, כדי להתרגל לחיות בשגרת אימונים קבועה ומסודרת.
תפרגנו לעצמכם על הצלחות קטנות ראשונות. על הפעם הראשונה שהצלחתם לרוץ 10 דקות רצופות. על הפעם הראשונה שרצתם קילומטר שלם.

3. תשתפו חברים, תשוויצו לאחרים, כי יש לכם על מה – כולם מדברים, אתם עושים.
גם אם זה לאט, גם אם זה עדין מעט. אתם עושים.
YOU ARE A DOER!

4. חישבו בריצה על הטווח הארוך. לזכור שללמד את הגוף לרוץ זה תהליך. זה לא קורה ביום אחד וצריך להתקדם צעד צעד ולזכור שמה שקשה עכשיו יהיה קל יותר אחר כך. להחזיק מעמד ולהתמיד בחודש הראשון (גם כשזה פחות כיף ויותר קשה) ואחכ פתאום הכיף הגדול מגיע.

5. נעליים – נא לא לרוץ עם סניקרס מהתיכון, או נעלי אופנה שלא נועדו לריצה. זה כלי העבודה שלכם. זה הדבר הראשון והחשוב שכדאי להשקיע בו. מומלץ ללכת לחנות שמאבחנת את סגנון הריצה והנחיתה ומתאימה אישית נעליים. אתם תצטרכו לבקש מידה עד מידה וחצי יותר מהמידה הרגילה שלכם.

6. אל תוציאו סוגי אימונים מחוץ לתחום. לא לפסול מראש מדרגות, או עליות. אלא להתמודד. זה כמובן יהיה לאט יותר, ואולי קשה יותר, אבל יכין אתכם מצויין לאתגרים בהמשך ויחזק את התחושה שאין מכשול שאתם לא יכולים לעבור!

7. ראו את הריצה ככלי טיפולי. היא כזאת! צאו לאימון ריצה לניקוי ראש, לגיוס מצב רוח טוב כשאתם בדאון, או סיום/התחלה מרעננת ליום. תזכרו שאפשר להנות גם כשקשה. נסו להנות מהקושי, ותזכרו שכל פעם שקשה לכם זו בדיוק הנקודה שבה אתם מלמדים את הגוף להשתפר

8. שתפו את הסביבה במטרות הריצה שלכם, אתם כנראה תצטרכו את התמיכה שלהם בהמשך. אם זה בעניין לוגיסטי כמו בייביסיטר לילדים, או גם תמיכה נפשית בתהליך, עידוד וזריקות מוטיבציה מידי פעם.

9. כדי להצליח לרוץ מרחקים בכיף לא צריך כישרון מולד, ולא יכולות על. רק תכנית הדרגתית, התמדה והנאה. כל אחד יכול. כל אחד!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *